Training calamiteiten communicatie telefooncentrale receptionisten

Cursus informatie

Cursusduur:
Maatwerk

Kosten:
Neem contact met ons op voor een offerte op maat.

Toelatingseisen:
Geen vooropleiding nodig

Agenda en inschrijven

Voor data van deze maatwerktraining kunt u contact met ons opnemen.

Algemene informatie training calamiteiten communicatie telefooncentrale receptionisten

Als receptioniste of baliemedewerker bent u het eerste aanspreekpunt bij het betreden van een gebouw en bent u vaak betrokken bij het verstrekken en doorgeven van belangrijke informatie in geval van incidenten in het bedrijfspand of op het terrein. Veel hangt af van uw inzicht en doortastende optreden tijdens een noodsituatie. Dit vergt de nodige kennis, vaardigheden en competenties.

Voor wie is de training?

Deze training is bedoelt voor receptie- en baliemedewerkers.

Trainingsprogramma:

Tijdens de training komen de volgende onderdelen aan bod:

  • Specifieke rol van een receptionist in de calamiteitenorganisatie.
  • Functioneren als centraal meldpunt bij calamiteit en het waarschuwen en rapporteren aan hoofd BHV.
  • Afhandeling alarmmelding.
  • Handelen bij ongeval- en brandmelding.
  • Communicatie m.b.t. calamiteit met het bevoegd gezag, hulpdiensten en buurbedrijven.
  • Telefoonlijnen vrijhouden voor communicatie naar buiten.
  • Verantwoordelijkheid m.b.t. presentielijsten en communicatiemiddelen op verzamelplaats.

Bijzonderheden:

Geen examen: praktijktoetsing op competenties door instructeur gedurende de cursusdag.
U ontvangt het certificaat Communicatie calamiteiten receptionisten.

Veel gestelde vragen

Deze cursus wordt vaak gecombineerd met:

Wij adviseren de cursus jaarlijks te herhalen om uw competentie en kennis up to date te houden.

Onze medewerkers staan voor u klaar om uw vragen te beantwoorden. Neemt u gerust contact met ons op.




    Dit formulier verzamelt de door u bovenstaande ingevulde gegevens volgens onze privacy verklaring zodat we contact met u kunnen opnemen.